Att hitta bostad på tre veckor.

Jag får förlita mig på andrahandsmarknaden. Mailar med en tjej som vill hyra ut sin tvåa omöblerad under sommaren, och det vore ju skönt att ha alla mina saker på plats för att sen flytta igen. Att flytta två gånger på några månader känns oerhört jobbigt.

Man kan få förtur genom ÖBO, det kommunala bostadsbolaget om man flyttar på grund av jobb, så jag ska innan jobbet idag gå och skriva ut en sån blankett på biblioteket. Det kan ta ungefär två månader att få bostad då, och det vore rätt bra då, om jag får den här lägenhetern (håll tummarna), kommer jag behöva lämna den i augusti.

Igår slog det mig att jag verkligen ska flytta. Jag ska FLYTTA! Lämna alla vänner och familj långt bort. Jag låg i min säng och tänkte att nä men jag har det ganska bra egentligen, jag kanske trivs på jobbet ändå... Livrädd för förändring alltså. Är än mer övertygad över att det här då är rätt för mig, jag behöver byta stad, jag behöver få lite nya erfarenheter och tvinga mig själv att träffa nya människor. Oerhört läskigt men så jäkla spännande! En riktig utmaning!

Kommer nog ha rätt svårt att fokusera på jobbet de här sista veckorna när jag har så mycket annat att ta tag i!

Kommentarer
Postat av: anonym

You go girl!

2010-05-07 @ 22:28:11
Postat av: Emma

Kom ihåg va vi sa,,,500 meters radie från slottet. :-D

Kramen E

2010-05-08 @ 10:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0