Om man ber om förändring...

då kommer den! Som en liten örfil dessutom.

Jag har länge, allt för länge, gått på samma jobb, gnällt och velat bort och ha något nytt.  Har inte varit särskilt aktiv med att söka jobb, men för några veckor sen fick jag veta att det fanns en tjänst inom samma företag som jag jobbar nu, men en högre, bättre tjänst än den har jag nu.

Jag ringde och sökte. Jag fick komma på intervju för en vecka sedan.

Igår fick jag veta att jag fick tjänsten.

Nu ska jag flytta till Örebro, om tre veckor. Jag ska fixa bostad, jag ska hyra ut min lägenhet i andra hand och massa andra saker som står på min att göra-list som ger mig lite ångest och lite panik. Det här är precis vad jag har bett om, förändring och det snabbt! Nu gäller det att göra allt i raketfart, och utan att försöka tänka efter alltför mycket.

Nu börjar resan!


Kommentarer
Postat av: Ida

Fy fan va roligt Karin!!!! Världens största grattis!!! Precis vad du velat ju! DRÖMMEN!!! You go girl!

2010-05-07 @ 16:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0